facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

Nurse Ni DISERGAH Pesakit Green Zone. Apa Yang Dibalasnya Buat Lelaki Tu TERKETAR BISU !!!


Nurse Ni DISERGAH Pesakit Green Zone. Apa Yang Dibalasnya Buat Lelaki Tu TERKETAR BISU !!! | Kisah ini diceritakan oleh seorang jururawat FB Ernie Fadzlinawati Che Mamat (LINK). Bila tetiba pesakit or waris pesakit GreenZone dtg menerjah bilik rawatan..dgn pertanyaan marah..hei..doktor korang ni tido ker??..dah brapa jam tguu nih..??
Aku tanya nama n nombor..hurmmm…baru tggu 20minit jer pun.. aku tanya soalan bodoh..encik nak jumpa doktor ker??..hihihi..opkos lah dia lg marah..ye laarr…abis buat apa dtg cni..??..aku tgk jam..kul 2 pagi…ok..jom lah ikut saya..kita g jumpa doktor…
So saya bawak dia melawat kawasan..hihihi…buat2 tercari2 doktor yg free kat yellow zone..sambil2 buat2 tanya…hurmmm..doktor mana yg free eaa…dia..terkemut2…yellow zone…semicritical zone pada ketika itu…cam kapal pecah..dgn muatan yg overloaded..sampai penuh pesakit atas troli kat laluan….so..saya ajak di ke Red Zone..
Dan pada ketika itu ada 1 kes sdg di CPR…satu kes trauma..dgn lumuran darah..merata2… saya dpt tgk muka encik yg ikut saya td..terkemut2 cam nak muntah.. dan di ctu jugak ada 1 kes kanak2 yg telah di Intubated n Ventilated…saya pun pandang encik tu n berkata..maaflah encik..doktor saya semua x free nk jumpe encik..semua tgh selamatkan nyawa…dia dgn muka terkerut2..ckp perlahan pada saya..x pa lah misi…x pa… saya tggu diluar jer…
Hahahahaaaaaa…… apa kau ingat hospital kul 2 pagi tido????… x pasal2 ikut hakak kawasn melawat….kannn….
‪#‎nursingReform‬
‪#‎jgnpandangkamitanpamata …. KREDIT FB Ernie Fadzlinawati Che Mamat (LINK)
loading...
Nurse Ni DISERGAH Pesakit Green Zone. Apa Yang Dibalasnya Buat Lelaki Tu TERKETAR BISU !!! Nurse Ni DISERGAH Pesakit Green Zone. Apa Yang Dibalasnya Buat Lelaki Tu TERKETAR BISU !!! Reviewed by Unknown on 3:58 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.