facebook KLIK PANGKAH UNTUK TUTUP Button Close
loading...

HAIRAN Ibu Selalu Menangkan Kak Ipar Yang Berperangai Pelik. Rupa-Rupanya Ini RAHSIA Yang Ibu Simpan !!! Patutlah... Ini Sebabnya...

Dalam sesebuah perkahwinan pasangan suami isteri bukan sahaja akan berkahwin dengan pasangannya malah mereka juga akan “berkahwin” dengan keluarga pasangan mereka. Jika keluarga pasangan menerima seadanya maka rumah tangga akan berjalan lebih lancar, tetapi jika kita tidak disukai oleh keluarga rumah tangga kita mungkin dalam situasi membimbangkan.

Ikuti cerita seorang wanita yang berkongsikan bagaimana emaknya menguruskan keluarganya yang tidak begitu sukakan menantunya. semoga bermanfaat. 


Dulu masa awal-awal abang saya kahwin. Fasa untuk kami kenal dengan kakak ipar. Perangai dia pelik macam mana pun, menyampah macam mana pun tetap mama saya akan menangkan dia. Dia dengar je kami anak-anak komplen pasal kak ipar kami terus dia cakap 

“Dah dia mcm tu, Biar la dia”. Kak ipar drama macam mana pun tetap dia backing kak ipar. Sakit hati pula masa tu bila mama banyak menangkan ipar dari anak sendiri. Tapi skrg baru saya nampak hikmahnya. Bila saya dah kawin. Baru mama saya bagitahu kenapa dia menangkan ipar saya.

Dia kata.
 “Kak ipar awak dibesarkan dan di didik dengan cara mak ayah dia. Hormat lah cara orang. Mama tak menangkan anak-anak mama sebab mama tahu. Marah macam mana pun, Anak mama tak akan tinggalkan mama. Sebab awak semua besar dengan susu badan mama. Tapi kak ipar awak…??? kalau dia marah terasa hati dengan kita, dia boleh pergi bawa diri. 
 Dia boleh lari ke mak ayah dia. Awak nak tengok rumahtangga abang awak musnah? Ingat…tak ada perempuan lain boleh terima perangai abang kecuali mama, adik-adik dia dan isteri dia. Syukur lah dan hormat lah. Kita bukan keluarga dato, tengku kaya raya sampai orang berebut nak kan abang awak.”
Alhamdulillah.. sekarang keluarga kami happy. Saya sayang kakak ipar saya macam kakak saya sendiri. Kalau lama tak jumpa sangat. Masing-masing lupa suami sendiri. Hehehehe…

Satu hari nanti. InsyaAllah saya akan praktikkan cara mama saya bila saya dah ada menantu nanti. Amin. Sumber:-KRT
loading...
HAIRAN Ibu Selalu Menangkan Kak Ipar Yang Berperangai Pelik. Rupa-Rupanya Ini RAHSIA Yang Ibu Simpan !!! Patutlah... Ini Sebabnya... HAIRAN Ibu Selalu Menangkan Kak Ipar Yang Berperangai Pelik. Rupa-Rupanya Ini RAHSIA Yang Ibu Simpan !!! Patutlah... Ini Sebabnya... Reviewed by Unknown on 10:31 PM Rating: 5

No comments:

Powered by Blogger.